21 januari 2016

VI TAR DEN I KÖKET OCKSÅ

Eftersom jag har visat våra andra två köpmansdiskar så får jag väl visa den tredje med.
Den är från 1800 -talet och väger runt 200 kg och det är inget man flyttar själv, det var inte lätt att få in den i huset överhuvudtaget ack den som ge sig.
Själva disken höll knappt ihop när vi köpte den och fick hjälp av en antikhandlare att fixa i ordningen den.
Lådorna innehåller verkligen  allt möjligt som både behövs och inte behövs i ett kök.
 
Hyllorna är gamla golvplank och konsolerna är köpta på en byggåtervinning och har suttit under handfat. 
 
En monstera i varje hörn.
Gamla vackra glasburkar kan man använda till mycket, men nu efter julen så får de stå rakt upp och ner och bara vara enkla.

Kram
Sandra

4 kommentarer :

  1. Men hallå!!?!? hur fint? jag vill typ flytta in i ditt kök nu ju. Ta hand om dig och trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid önskat en köpmandisk men har aldrig haft den rätta platsen tror jag. Snyggt är det i ert kök. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Your blog is really great.
    Happy that i found you. Nice greetings from austria your new follower
    Kuni

    SvaraRadera
  4. Så himla snygg.. Och passar perfekt i ert hem..

    Kram Mia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra