21 juni 2016

MIDSOMMARDUKNING

Midsommar på fredag och jag har som vanligt gjort en dukning för denna dag.
Som de flesta av de dukningar jag gör använder jag mig naturen som den största inspirationskälla.
I år var det ormbunkarna som gav mig inspirationen och där i från byggde jag vidare.
Ett ormbunke blad i botten, en träskärbräda, vita tallrikar från Olsen o Jensen, glas och flaskor är loppisfynd och de stora vinglasen är gamla som gatan.
Tonerna är trä vitt och grönt.

Flädern blommar och placerade dess blommor i små glasflaskor.

Servetterna har jag rivit från en stuvbit som jag hade hemma.

Gamla vackra bestick.

Enkelt med ändå väldigt kraftfullt.

Kram
Sandra

2 kommentarer :

  1. Fantastiskt fint. Naturligt och sommarfräscht. Gillar din "nya" veranda look också. Jätte snyggt. Kraaam och trevlig midsommar/ Pia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra