6 september 2016

BEHÅLLA DET GRÖNA INOMHUS

Då var vi inne i september och det är fullt upp fram till november, födelsedagar, resor och bröllop.
Hösten innebär skördetid och det är tur att man har svärföräldrar som har päronträd och vänner som har äppelträd.
Har dock inte odlat något själv men någon dag i framtiden skulle jag vilja odla grönsaker.
Håller kvar det gröna inomhus då mycket börja så smått gå åt det gula och orange.
Ekblad tycker jag är mycket vackert och i våras plockade jag upp ett kastanjer skott, som har stått i vatten sedan dess.
När jag var på Gotland i somras och inne i Monika s butik Fint o Fult hade hon en sådan "lampa" som ni ser i hörnan, dock köpte jag inte den fick prioritera bland mina inköp.
Tala om tur när jag en dag steg in i en second hand butik här hemma och där hänger en liknande. 

Vackra päron i en gammal träskål, gillar grönt som en accentfärg till all det naturliga.
Allting annat är fyndat på loppis utom tyget på kudden som jag har köpt av en god vän.

Ha det så gott tills nästa gång
Sandra

2 kommentarer :

  1. Så läcker skål !
    Och jag gillar också grönt, jättefint !
    Bia

    SvaraRadera
  2. I don’t know how can I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra